Lajosbácsi mai igéje: fiaim! Allah növessze meg a bajuszunkat, gyerek!

 

 

  Főmenés
  Betyárok
  Járgányok
  Csúzlik
  Tutoriálok
 
06.02.14. 21:23bebaszov a(z) teheneket akarja szájbarúgni mert letört a tőgyükTöbbi
2002.10.10. Orosz

 

Szárazföldi egységek


- UAZ
Az UAZ 469b a kommunista megfelelõje a fattya amerikai Jeep-nek. A négy kerekével 750 kilométeres utat képes megtenni újranaftázás nélkül. Pótlólagosan könnyü támadófegyverzetet lehet rá aggatni, ezáltal gyors támadójármûvé is válhat. Azonkívül Lajosbácsi tavaly pünkösdkor egy ilyen verdával szlalomozott a búzásban és nem esett szét alatta a kaszni.


- Ural
Az Ural 375 kb. 600 kilométert képes megtenni addig, amíg ki nem szárad üzemanyagilag. A lökést egy ZIL-375-ös, nyolchengeres motor adja neki, hogy képes legyen hozni a papírformát és elbírni a púpjában öt tonna rakományt vagy 11 ZSÍRos bakát tokkal-vonóval, oldalszalonnával.


- ZSU-23 Shilka
Ez egy bunkó, azonkívül ronda is és dagadt, ezért ZSÍRilag esztétikus. Önmûködõ légvédelmi rendszerrel rendelkezik, amely egy terjedelmes, páncélozott tornyocskában csúcsosodik ki négy, folyadékhûtött 23mm-es automata gépágyú képviseletében. A váz alkatrészei sok más szovjet páncélosjármûbõl lettek összelopkodva. A sofõr a kaszni bal elsõ részében kotlik, a legénység többi tagja (parancsnok, lövész, radarkezelõ) a toronyban várja, hogy arcbaZSÍRozza õszomorúságukat a kapitalista propaganda. A tûzvezérlõ radar valahol a torony valagában riszál és dolgozza fel a Lajosbácsi által betáplált disznótoros-receptek optimális keverési arányait.. A négy gépágyú mindegyike 800-1000 lövést képes leadni percenként, bár normális esetben szakaszosan tüzelnek (2-3 lövés csövenként), hogy csökkenjen a munícióráfordítás és ne amortizálódjanak le idõ elõtt a csövek. Mindegyik légvédelmi dagadék 2000 lövedéket képes bálnatestében hordozni. Utánpótláshajlamú IFÁ-k azonban tisztes távolból (1.5-2.5 km) a nyomába szegõdhetnek õrondaságának, hogy megfelelõ mennyiségû kiegészítõ táplálékkal (3000 lövedék) lássák el az orosz hadsereg feneketlen bendõjû, bélpoklos üdvöskéjét.
A prédabefogást, távolságbecslést automatikusan elvégzi a fedélzeti pc, de a hagyományos optikai rálátás is biztosítva van. Normál esetben egy lövéssorozatot három FRAG-HE-T és egy API-T köpet ad, de rendelkezésre áll egy HEI-T adalék is a teljesség kedvéért.
A Shilka zsírmalac kedvenc járgánya. Egy cabrio változattal szokott minden szombaton napnyugta után harmincnégy perccel befarolni a helyi mulató elé, hogy a fedetlen lövegtoronyból kimosolyogva megmutassa a jaszkarit a falubéli kozmómenyecskéknek. De ez csak menõzés, zsírmalac voltaképpen monogám típus és az igazira vár egy csúnya, büdös, gusztustalan, hányingert keltõ anyacoca megtestesülésében, akivel majd képes családiasan eldagonyázgatni a kis ZSÍRos, nemkevésbé gusztustalan utódok társaságában.


- BMP
Lajosbácsi protokolljárgánya. Elsõ példányai a korai 1960-as években pöccentek le a gyártósorokról. A BMP egyesítette magában a páncélozott személyszállító jármû és a gyalogsági harcijármû tulajdonságait: nagy mozgékonysággal rendelkezett, tankelhárító fegyvereket növesztett magára és páncélvédelmet nyújtott a hordterébe önként beszorult vadparasztok részére. Azonfelül jelentõsen kisebb volt nyugati versenytársainál (Lajosbácsi például egy teljes BMP-szakasszal a malaclopója alatt osont ki a gyárból) és számottevõen nagyobb tûzpóverrel rendelkezett. Újítás volt még a szakmában az, hogy a BMP-bõl kis lõréseken keresztül a hordozott vadparasztság kézicsúzlikkal kénye-kedve szerint lövöldözhette az ízlésükkel összeegyeztethetetlen valóságot képviselõ teremtményeket. Eképpen a BMP lett az elsõ páncélozott gyalogsági harcijármû. A BMP-1-es három-nyolc bakát tudott egyszerre benyelni. A BMP váltotta fel és pótolta a BTR-50P és BTR-60PB verdákat az elsõvonalas gépesített fegyveres egységek közül.
A hatékony tankelhárító tûzerõ, a jó mozgékonyság és a kielégítõ védelem kombinációja félelmetes egyesítõjévé tette a BMP-t a szovjet gépesített fegyveres egységeknek.Fegyverzete egy 73mm-es, 2A20-as típusú ágyúcsõ 40 lövedékkel és automata töltõrendszerrel, melyet a verda maximum 7000 láb távolságra volt képes elhordozni a hátán.A BMP-1-es fõ fegyverzete szokatlan volt, hasonló, mint a gyalogság által használt RPG-7-es rakétahajtású páncéltörõ kézigránát. Az AT-3 Stagger irányított tankelhárító rakéta indítósínje az ágyúcsõ fölött helyezkedett el a nagyobb hatótávolság elérése érdekében (3000 méter).
Lajosbácsi optikailag feltuningolt BMP-je már több sikeres bevetésen is részt vett: túszejtés az erdõszéli húsfeldolgozóból, matáv-alkalmazott begyûjtése tanyasi darálás céljából stb. Az akciókról készült beszámolók megtekinthetõk a Hentes Történésekben.


- T-72
Ezzel lehet nagyon beégni, ha a sarkon befordul egy Abrams. Gyártása 1971-ben kezdõdött. Megtartotta a T-54/55/62 széria alacsony sziluettjét hagyományos elrendezéssel, integrált üzemanyagcellákkal és berakott tartályokkal, melyek áramvonalas megjelenést adtak az egész francos mindenségnek. Az elõzõ mondatból az is kiderült, hogy zsírmalacot nem szabad angol szöveg közelébe engedni, mert elkezdi szó szerint lefordítgatni a dolgokat, a ZSÍR-klán meg égett már eleget enélkül is.
Miközben a T-64-eseket csak a szovjetek állították rendszerbe, a T-72-eseket már a Varsói Szerzõdésen kívüli országoknak is exportálták, Lajosbácsi portréját ábrázoló poszterrel és hatalmas, sárga [ZSÍR] felirattal az oldalukon. Magát a teknõt egy V-12-es dízelmotor tolja-vonja 780 pacierõvel. Ez a motor rendkívül füstmentes és sima futást biztosít, kivégzi azokat a rezgéseket, remegéseket, melyeket a T-62-es legénysége elég fárasztónak talált (viszont veseköve egyiknek sem nõtt). A T-72B1-es típus már multi-üzemanyagos verdaként debütált: V-12-es dugattyús , léghûtéses motorja 840 lóerõt erõlködött ki magából és nem volt válogatós: lehajtotta a benzint, csakúgy mint a dízelolajat vagy a kerozint. Két 200 literes kisegítõ tartályt illesztettek a kaszni hátsó részére, melynek eredeti rendeltetése az üzemanyag-utánpótlás biztosítása lett volna, ám Lajosbácsi alternatív gondolkodásmódja következtében a birtokunkban lévõ T-72-esek minden szerdán és vasárnap kint állnak a Nagybani piacon és a nép moráljának emelése érdekében a bal tartályból almabort árulunk, a jobb tartályból pedig jóféle házipálesz csurran-cseppen a meditálgatni kívánó egyszeri ember félliteres flaskájába.
A tank egy "légzõcsõvel" van felszerelve a mélyebb, kétéltû mûködés érdekében és körülbelül 20 perces kétéltû használatot tesz lehetõvé.
A T-72-es fejlett páncélja elviseli a 105mm-es ágyú közvetlen találatát is. A késõbbi, T-72M és T-72M1 típusok már fel voltak szerelve lézeres célkeresõvel, melyek magas találati valószínûséget biztosítottak 2000 méterig. A torony hagyományos, maximális, 280mm vastagságú páncélzattal volt bevonva (mások szerint volt az 400mm is), az orr-részen kb. 80mm vastag, a glacison 200mm-es lemezelt páncél csücsült. Mi csak azt nem tudjuk, hogy minek: csak lassítja a verdát a sok cókmók és csökkenti a menekülés gyorsaságát, ha az az M1-es tényleg befordul a sarkon.


- T-80
1984-ben született világra. Megtartotta a T-64-es széria alapvetõ tulajdonságait (beleértve a 125mm-es huzagolatlan, automata töltésû ágyút). A fontosabb újítások tartalmazták egy gázturbina-motort, mely tolóerõ-és sebességnövekedést vont maga után, illetve egy lézeres távolságérzékelõt, amely hatékonyabb tüzelést tett lehetõvé.
A T-80-as megjelenése nagyon hasonlít a T-72-eséhez. Sok közös tulajdonságot hordoz a T-64-es és T-72-es szériákkal a fegyverzetet tekintve is. Külsõleg legkönnyebben az oldalszegélyérõl és a toronyra szerelt 12 gránátvetõrõl lehet megkülönböztetni a T-72-estõl (7 gránátvetõ a bal oldalon, 5 a jobb oldalon). A T-80-as volt az elsõ szovjet tank, melynek a meghajtását gázturbinák biztosították egy GTD-1000-es hajtómû segítségével, mely még 1100 lóerõ kiizzadása után sem kapott sérvet.
Hogy megnöveljék a tank hatótávját, pótüzemanyag-tartályok kerültek a kaszni hátsó részére, melyek szükség esetén gyorsan ledobhatók voltak. Azonkívül egy nagy, cirkuláris tartály volt felszerelve a torony hátsó részére két "légzõcsõvel" a hatékonyabb kétéltû mûködés érdekében.
Fegyverzetét tekintve a T-80-ason használtak elõször szériában a kommunista egysejtûségek lézeres távolságmérõt és ballisztikus számítógéprendszert. Az éjjellátó berendezés 800-1300 méteres távolságig biztosított rálátást az élet sötétebbik oldalára, ezenkívül különbözõ hõérzékelõ alkalmatosságok is rendelkezésére álltak a bátor, permetezõszemüveges-bõrhálósapkás legénység számára.
zsírmalac egyszer látta a Rambo 3-at. Abban a Rambo gyalog futva leelõzött egy ilyen batár talpasteknõst.
zsírmalac azóta szeretne egy olyan piros mosogatórongyot, amilyen a Rambo homloka köré volt tekerve.


- SCUD
A SCUD-rakétákat szállító tehergépjármû egészen lassú, ám egészen tartós. Ezt a mondatot is zsírmalac fordította angolról.

Légi egységek


- Mi-17
Többcélú böhömállat gépmadár. Erõsen páncélozott és csuklásig van pakolva rakétákkal. Leggyakrabban gyalogság elleni támadásra használják vagy légitámogatást biztosít a gyalogok számára. Egyéb feladatai: támadás, közvetlen légitámogatás, elektronikai hadviselés, evakuálás, keresés és mentés, aknatelepítés (majd ha találkozunk egy ilyen repülõ kütyüvel, megkérdezzük tõle, hogy az utóbbit hogyan csinálja).
A Mi-17-et a Mi-8-asból fejlesztették ki. A Mi-17-es elnevezést az exportált gépállatokra használják, az orosz hadseregben Mi-8MT néven rendszeresítették. Az elõdjeihez képest a helikopter kényelmi jellemzõi megnõttek, köszönhetõen többek között a rezgéstompítónak. A marha képes egy turbinával is repülni: ha az egyik motor meghibásodik, a másik automatikusan növeli a teljesítményét és így levegõben tudja tartani a gépet.


- Mi-24
Lajosbácsi ezzel jár permetezni. Eredetileg támadó- és szállítóhelikopterként alkalmazták. Feladatai közé tartoznak: közvetlen légitámogatás, tankelhárítás, biztosítás és légiharc. A helikoptert alaposan használták az afganisztáni háborúban, melynek egyik "jelképévé" vált. Hordterében nyolc bakát képes szállítani, akik ha egy [ZSIR] jellel ellátott kopterbe szállnak be, ízlésesen megterített kempingasztalokon paprikát, paradicsomot és gyulai csípõst találnak maguk elõtt hirtelen. Az útközben kellemesen elköltött estebéd után pedig örömmel kifejezhetik a klánhoz való csatlakozási szándékukat a tányérok alá készített, stílusosan ZSÍRfoltos nyilatkozatokon.
Az öt lapátból álló fõrotor a törzs közepének tetején helyezkedik el, amely alatt rövid, zömök, fegyverzettel nemgyengén ellátott szárnyak türemkednek. Az orr-részben egy nokedliszaggató gépágyú van elhelyezve.


- Su-25
1979-ben pattant elõször levegõbe és annyira jó volt, hogy elõször azt hitték, le se tud szállni többet. Együléses, földi célpontok támadására tervezett madárka. Nagyon korrektül körbeZSÍRozták páncélzattal.
Egy ikercsövû, 30mm-es gépágyút hord magánál, 250 lõszerrel. A szárnyak alatt nyolc felfüggesztés van, melyek körülbelül 4000 kilogrammnyi levegõ-föld fegyverzetet képesek elviselni magukon, továbbá két kisebb felfüggesztésen levegõ-levegõ rakéták is tanyát verhetnek.
zsoltika csípi a SU-25-öst.


- V-80*
A Kamov KA-50 Hokum prototípusa. Lajosbácsi még nem próbálta, de minden valószínûség szerint a kombájnokat fogja lecserélni vele, mert azzal a két rotorral egyszerûbb az aratás.

Tengeri egységek


- Orosz Hajó
Kicsi, standard szállítóhajó. zsírmalac egy ilyennel poénkodott augusztusban a Balatonon: kihuzatta és a vízibiciklis nyárspolgárok között variált egyet a járgánnyal, miközben komótosan naptejjel kenegette a hónalját. Aztán beleesett a tóba. Azóta a katasztrófavédelem és a Köjál készültségben áll, mert újabb angolnapusztulás várható.

* Resistance Addon kell hozzá.
 
Very Secret Place
User:
Password:
ZSÍRosok

DOGMAN

Stormbird

bebaszov

Petiqe

Gedu

Joe Crazy

agentKGB

Yoda

Yula

Dome

Tuncsi

Yber

zsirmalac

Lajosbácsi

Fürti

killerke

Hentike

ZSÍRtartalék
Füstölõben

npeti

Tiszteletbeli ZSÍR

Paradia

Cyber-e

Dizányok

ZSÍR style

Zõd style

ZSÍR nagybetû

ZSÍR verdana

 
© TANYALAP v2.0 2006 by DOGMAN & ZSIR klán © 2002